Veliki
značaj za unapređenje vaspitne prakse imaju naučno istraživački
radovi. Oni ukazuju na putanju najefikasnijeg delovanja koja
vodi ka ostvarenju najoptimalnijih uslova i realizovanju dobro
odabranih sadržaja kojima će se obojiti detetov put ka odrastanju.
- Konativne osobine deteta
na predškolskom uzrastu
1997. godine sprovedeno je istraživanje o
konativnim osobinama ličnosti deteta na predškolskom uzrastu
kojim je bilo obuhvaćeno 362 dece uzrasta 6 godina. Konstruisane
su skale agresivnosti i anksioznosti koje su standardizovane
na subotičkom uzorku i izvedene su norme. Praktični značaj
primena ovih skala je u mogućnosti da se već na ovako ranom
uzrastu identifikuju, a po potrebi i podvrgnu tretmanu, deca
koja u svom ponašanju imaju agresivnih ili anksioznih elemenata.
- Integrisanost deteta
u vrtić i realnost procene svog deteta od strane majke
Integrisanost deteta u vrtić i realnost procene
svog deteta od strane majke tema je istraživačkog rada sprovedenog
2001. godine na uzorku od 204 dece i njihovih majki. Dobijeni
nalazi pokazuju da majke uglavnom realno procenjuju razvoj
i integrisanost svoje dece u vaspitnu grupu, pa i probleme
ukoliko se jave, iako u praksi nekada ostavljaju suprotan
utisak Ovo je značajan podatak jer ukazuje da intervenciju
stručnog saradnika treba usmeriti na moguće otpore roditelja
da svoje zapažanje ili saznanje o problemu deteta prihvate
i zauzmu partnerski odnos sa stručnim saradnikom i vaspitačem.
|