|
Filozofija
programa:
- Usvajanje jezika je kreativan proces, a sposobnost dece
da oponašaju ono što čuju u svom okruženju samo im pomaže
da iskoriste jezičku kreativnosti kojom ih je priroda obdarila;
- Jezičko-saznajni mehanizam u mozgu dece predškolskog uzrasta
poseduje fleksibilnost koja omogućuje da deca nematernji
jezik usvajaju na način blizak usvajanju maternjeg jezika,
tj. prirodnim putem;
- U usvajanju jezika prirodnim putem mnogo pomažu situacije
u kojima se odvija govorni čin i sve ono što je u trenutku
govornog čina pristupačno čulima deteta koje usvaja jezik;
- Pored konteksta u kojem se odvija govorni čin, tj. zastupljenosti
onoga što je pristupačno čulima deteta, potrebno je da dete
uloži i umne napore kako bi usvojilo jezik;
- Bogatiji kontekst iziskuje manje umnog napora, a siromašniji
više, dok odsustvo bilo kakvog konteksta povezanog sa govornim
činom iziskuje najviše umnog napora;
Ciljevi programa:
- da deca prihvate engleski jezik kao sredstvo komuniciranja
kojim se uključuju u igre i druge aktivnosti za koje su
motivisana;
- da kod dece dalje razvija analitičku sposobnost za otkrivanje
elemenata, struktura i pravila jezika, što će im omogućiti
da na način sličan prirodnim usvajanju jezika steknu komunikativne
veštine na engleskom jeziku;
- da kod dece razvije veštinu artikulisanja engleskih glasova;
- da deca prihvate dečju poeziju koja pripada duhovnoj kulturu
izvornih govorinika engleskog jezika
Ciljna grupa:
U program je uključeno 8 vapitača iz predškolske
ustanove "Naša radost" i 9 grupa dece od 4 do 7
godina.
Organizacija rada:
- Aktivnosti na engleskom jeziku se organizuju svakog dana
u trajanju od 15-20 minuta.
- Vaspitač govori engleski u najvećem delu vremena. U retkim
situacijama je moguće govoriti na maternjem jeziku deteta
(objašnjavanje pravila igre i sl.)
- Situacije u kojima je deca i vaspitač sporazumevaju na
engleskom su strukturane (u određenom delu dana se aktivnosti
obavljaju na engleskom jeziku) i manje struktuirane (engleski
se koristi u okviru svakodnevnih aktivnosti - igre na dvorištu,
oblačenje, za vreme obroka, pranje ruku...)
- Teme i tempo rada se određuju na nivou svake grupe.
Dosadašnji rezultati:
Ovaj program se u predškolskoj utanovi "Naša
radost" sprovodi od septembra 2002. godine. Organizuju
se seminari, stručni sastanci, analiza aktivnosti, diskusije
u cilju razrade osnovnih postavki programa i pronalaženju
adekvatnijih i ispitivanja uspešnosti organizacionih rešenja.
|